Δευτέρα 31 Μαΐου 2010

Κόψ' το ριμάδι...


Στα πλαίσια της ημέρας κατά του καπνίσματος, ο σύλλογος Καρκινοπαθών Εθελοντών, φίλων και Ιατρών (Κ.Ε.Φ.Ι Αθηνών) διεξήγαγε καμπάνια ενημέρωσης στο κέντρο της Αθήνας και δωρεάν σπυρομέτρηση από γιατρούς του Αγίου Σάββα.

Καθώς περίμενα για να έρθει η σειρά μου, είχα αγωνία για το αποτέλεσμα. Υπήρξα καπνιστής για περίπου είκοσι χρόνια. Έκοψα το κάπνισμα πριν από 1,5 έτος περίπου, ύστερα από το θάνατο ενός πολύ αγαπημένου μου προσώπου και κατόπιν απαίτησης του γιού μου. Δεν είχα ιδέα όμως πόσο θα είχαν επηρεάσει την υγεία μου τα χρόνια που το τσιγάρο ήταν στη ζωή μου. Μόλις έκανα τη μέτρηση, η βοηθός με παρέπεμψε στον γιατρό. Σκούρα τα πράγματα σκέφτηκα. Προς μεγάλη μου έκπληξη, ο γιατρός μου είπε ότι η μέτρηση ήταν απόλυτα φυσιολογική, ότι είχα προλάβει να κόψω το κάπνισμα στην κατάλληλη χρονική περίοδο και πως είχα επιστρέψει στα όρια ενός μη καπνιστή. Η χαρά μου ήταν απερίγραπτη!

Όλοι μας έχουμε παιδιά. Το βασικότερο όμως είναι ότι έχουμε την υποχρέωση να παραμείνουμε στη ζωή των αγαπημένων μας προσώπων και μάλιστα υγιείς. Η εμπειρία μου λέει ότι το κάπνισμα κόβεται εύκολα αρκεί να έχεις ισχυρό κίνητρο. Ισχυρότερο κίνητρο από τα παιδιά δεν υπάρχει. Όλα είναι στο μυαλό μας. Λίγο πείσμα και υπομονή χρειάζεται και αυτό είναι όλο.

25 σχόλια:

Costix είπε...

Ευχαριστουμε ΠΑΕ & Τζαβε για την ενημερωση. Πραγματικα αψογοι και οι δυο !!!

http://www.panionios.gr/default.asp?pid=55&la=1&artID=17864&catID=5

br fun_atic είπε...

Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε :)

Να αφήσεις τον Τζάβε εκεί που κάθεται και να κόψεις το κάπνισμα. Αν θέλεις ξεκινάμε μαζί και δίαιτα.

ΑκραιφνήςΠΑΝΙΩΝΙΟΣ είπε...

Αγαπημένε μου br fun, είναι πολύ ωραία και αισιόδοξη η ανάρτησή σου, και άν ποτέ αποφασίσω να το κόψω, θα τη θυμάμαι. Άλλωστε έχεις ξαναγράψει και παλιότερα για το θέμα αυτό, είδες που το θυμάμαι;
Βρε δέν πά να λές...Άν δέν το αποφασίσει κάποιος ολομόναχος και από μέσα του, δέν έχει νόημα. Οι εξωτερικές παραινέσεις/ συμβουλές/ απαγορεύσεις/ εκβιασμοί, ακόμα κι άν τον αναγκάσουν να το κόψει, αυτό θα είναι υποκριτικό και καταναγκαστικό. Εγώ δέν υποκύπτω!
Ελευθερία ή θάνατος!
Έχω φάει πολύ ξύλο από τη μάνα μου για το τσιγάρο, (καθώς καπνίζω απ' το δημοτικό) και δέν απεμπολώ αυτό μου το δικαίωμα.
Όσο για το θέμα τής υγείας, εντάξει δέν λέμε ότι κάνει και καλό, αλλά ... να έχουμε την υγειά μας να καπνίζουμε! Δέν έχω κανένα σκοπό να πάθω καρκίνο στη ζωή μου και είμαι πεπεισμένη πως τον καρκίνο δέν τον προκαλεί το κάπνισμα από μόνο του. Όπως επίσης, το μή κάπνισμα δέν σου εξασφαλίζει καλή υγεία και μακροβιότητα, έτσι;
Επίσης, πρέπει να σου πώ, πως αυτό που ανέφερες πως δηλαδή μετά από 20χρόνια κάπνισμα, με μόνο 1,5 χρόνο αποχή η κατάστασή σου είναι εξαιρετική, μού δίνει μεγάλη αισιοδοξία. Υπολογίζω λοιπόν πως αφού εγώ καπνίζω τουλάχιστον 30 χρόνια, θα χρειαστώ 2-2,5 χρόνια
αποχής για να επανέλθουν τα πνευμόνια μου στην προτέρα κατάσταση!
Δηλαδή φίλε μου, μάς έδωσες μεγάλη ελπίδα για να συνεχίσουμε να καπνίζουμε. :) :)

Griniaris είπε...

Συγγνώμη αλλά με τόσα στερητικά συμπτώματα παγκόσμιου μου είναι αδύνατον να σηκώσω και το βάρος του κοψίματος του τσιγάρου.Κι έρχεσαι μετά και λες για δίαιτες.Μας σκοτώνεις αργά και βασανιστικά...

br fun_atic είπε...

Σοβαρά; Ο Καρκίνος είναι το λιγότερο. Τον παθαίνεις, χαιρετάς και το θέμα τελειώνει. Διάβασε να δεις τι είναι το Χ.Α.Π. Εκεί να δεις γλέντια.

Έχω να σου πω ότι οι δύο που ήταν μπροστά από εμένα έβγαλαν άθλια σπυρομέτρηση και τους πρότειναν ραντεβού με τον πνευμονολόγο.Πρέπει να άλλαξαν 500 χρώματα, γιατί βάζεις με το μυαλό σου διάφορα.

Όλα αυτά τα έλεγα κι εγώ κάποτε. Δικαιολογίες έχουμε όλοι πολλές. Τις ίδιες βρίσκω κι εγώ για το βάρος μου. Όμως είναι γεγονός ότι το να κόψεις το τσιγάρο είναι εύκολο, αρκεί να το πάρεις πεισματικά. Στις δύο πρώτες ημέρες αρχίζεις να οσφραίνεσαι καλύτερα και μέσα στον πρώτο μήνα βλέπεις μεγάλη βελτίωση στην αναπνοή σου. Στο 6μηνο είσαι super. Μέχρι τότε έχεις πάρει βάρος, αλλά όμως λέει και ένας καλός φίλος, τα συγκεκριμένα κιλά τα χάνεις εύκολα, γιατί πλέον έχεις τις αναπνοές για να αθληθείς.

Είναι γεγονός ότι πολλές φορές (ιδίως σε παγκόσμιο) έχω σκεφτεί να βουτήξω ένα τσιγάρο. Ελπίζω να μην υποκύψω στον πειρασμό και σας απαγορεύω να μου δώσετε!!!

amanAM είπε...

δεν το λες και στην γυναίκα μου, που το έκοψε πριν 10 μήνες, και έχει πάρει 20-25 κιλά?

Πόσο εύκολα χάνονται αυτά τα κιλά είπες?

amanAM είπε...

Άκη, από τα δικά μου τσιγάρα, δεν θα σε αφήσω να πάρεις. Αλλά, επειδή είμαι παθώς, να σου πω πως... εγώ το είχα κόψει για 3 χρόνια και όταν το ξανάρχισα, δεν μπορούσε να με σταματήσει κανένας.

Εσύ πρέπει να συνεχίσεις να επιβάλλεσαι στον εαυτό σου, και όχι να βασίζεσαι στην δικιά μας βοήθεια.

Εγώ θέλω να το κόψω, μακάρι να το έκοβα, αλλά δεν θέλω να ξανακαταντήσω πρώην καπνιστής. Δεν με χωρούσε ο τόπος για 3 χρόνια, δεν μπορούσα με τίποτα να παραμείνω αδρανής, να απολαύσω έναν καφέ, ένα γεύμα, μια παρέα σε ένα ταβερνάκι, κλπ. Έπρεπε συνέχεια να είμαι απασχολημένος.

Ron Barceló είπε...

Ναι, αλλά...

http://www.youtube.com/watch?v=x4c_wI6kQyE&feature=popular

Ε ντε λα μαγκέ

ΑκραιφνήςΠΑΝΙΩΝΙΟΣ είπε...

Απίστευτο το βιντεάκι σου Argy!
Μπηχτή για μένα ήταν αυτό; :)

amanAM είπε...

Αίσχος!!!
Έσβησα το τσιγάρο μου, βλέποντας το βίντεο αυτό. Αίσχος!!!!!!

br fun_atic είπε...

Δεν έχει μεγάλη διαφορά να δίνεις στο παιδί σου να καπνίσει κανονικό τσιγάρο, από το να το αναγκάζεις να αναπνέει τους καπνούς σου. Μπράβο Argy!!!
Δεν έχω γίνει αντικαπνιστής, όμως το σωστό να λέγεται.

br fun_atic είπε...

Δυστυχώς δεν πρόλαβα να πάω στη χθεσινή συνέλευση του Ερασιτέχνη, αν και πρόσφατα έγινα μέλος. Διάβασα λοιπόν σήμερα ότι σε γενικές γραμμές έχουμε λύσει τα περισσότερα προβλήματα, εκτός από την χρηματοδότηση.
Ο Πρόεδρος δεν μπορεί να διαθέσει χρήματα αυτή τη στιγμή, οι τράπεζες δεν το χρηματοδοτούν λόγω κρίσης, συνεπώς για την ώρα έχουμε μείνει με τη μακέτα.
Ποιος ο λόγος λοιπόν της καμπάνιας αυτή τη στιγμή, αφού ακόμη κι αν συμφωνήσει το σύμπαν, εμείς δεν έχουμε λεφτά για να το φτιάξουμε;

Griniaris είπε...

Έχω την εντύπωση ότι οι διαδικασίες για την τελική έγκριση του σχεδίου ώστε να μπορούμε να ξεκινήσουμε θα πάρουν πάνω από ένα χρόνο.Ας συμφωνήσουν όλοι και χρηματοδότες τότε θα βρεθούν.Η καμπάνια για μένα καλώς γίνεται.Πρέπει να φανεί ότι το γήπεδο και το θέλουμε και το χρειαζόμαστε...

Costix είπε...

Και αλλη μια ερωτηση. Απο που προσδοκουμε να βρουμε πορους για την ολοκληρωση του εργου στο τελος ???

Griniaris είπε...

Σε λίγο έχει συνένετευξη του Τσακίρη στον σέντρα.Όσοι μπορείτε ας ακούσουμε...

zamis είπε...

ποτε σε λιγο ρε griniari,καθομαι κι ακουω για βαλβερδε με βασιλη παπακωσταντινου ενδιαμεσως,μπλιαχ

Griniaris είπε...

Ο Γέμελος το είπε και περιμένω κι εγώ από την προηγούμενη εκπομπή....

zamis είπε...

Ασχετο,να περασει κι η ωρα μεχρι να βγει ο Τσακ.
Διαβασατε φανταζομαι το κοψιμο της ''χορηγιας''που εκανε ο Μπιτσαξης στα ορκ με αφορμη τα καφριλικια των δικεφαλων στρατων δολοφονων.
Θα πρεπει η 3 να προσεξει πααρα πολυ του χρονου,τα πραγματα σοβαρευουν και καλα κανουν.
Επ'ευκαιρια,διαβαστε κι αυτο για τους πολεμιους του ποκ(χαχαχα)

http://www.kourdistoportocali.com/default.aspx?pageid=2072

Griniaris είπε...

Έξω Μάκος(προφανώς) και φυσικά Τζαβέλας από το μουντιάλ...

br fun_atic είπε...

Το θέμα είναι ότι αν τους πείσουμε όλους, θα έχουμε τα χρήματα να το τελειώσουμε ή θα μείνουμε στα μπετά;

Εν ολίγοις θα δούμε τον Πανιώνιο στο παλάτι; Θα τακτοποιηθούν τα παιδιά σε νέες εγκαταστάσεις ή θα πηγαίνουμε τους σκύλους μας βόλτα στο οικόπεδο του γηπέδου;

Και για να γίνω και λίγο αιχμηρός. Καμιά φορά στον Πανιώνιο μοιάζουμε (όλοι μας) να μην μπορούμε να χωρίσουμε δυο γαϊδουριών άχυρα. Μήπως αυτό πρέπει να το σκεφτούμε πριν φέρουμε τις μπουλτόζες;

Εδώ δεν λύνουμε απλά αγωνιστικά προβλήματα όπως του τερματοφύλακα, του σέντερ μπακ και του σέντερ φορ που τα έχουμε εντοπίσει από χρόνια. Θα τα καταφέρουμε σε ένα τόσο περίπλοκο project;

Εδώ χθες, ενώ θα έπρεπε να είναι λυμένα όλα τα θέματα και να έχει η συνάντηση πανηγυρικό χαρακτήρα διαφωνούσαν για το μήκος των κουλουάρ του στίβου!!!Ίσως δεν θα έπρεπε να εκφράσω γνώμη γιατί δεν ήμουν εκεί, πάντως οφείλω να ομολογήσω ότι ένα τέτοιο σχέδιο απαιτεί σύμπνοια και επαγγελματισμό.

ΑκραιφνήςΠΑΝΙΩΝΙΟΣ είπε...

Br fun, δέν ανεβάζεις μιά καινούργια ανάρτηση, γιατί αυτή όποτε τη βλέπω ξενερώνω;
Το μήνυμα το λάβαμε. Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα! :) :)

Τελικά έγινε η συνέντευξη Τσακίρη;
Τί είπε;

br fun_atic είπε...

Νομίζεις ότι έχω τι να αναρτήσω;
Αποδεσμεύσεις δεν κάνουμε, μεταγραφές δεν κάνουμε, λεφτά για γήπεδο δεν έχουμε, παγκόσμιο δεν οργανώνουμε, νέα δεν μαθαίνουμε (που είναι ο Λόλο;Οέο;)...Τι να γράψω;
Εδώ φτάσαμε να παραπονιέται ο Τηλέμαχος Βαρβρέσος για τα ίδια και τα ίδια σε μία στήλη...

Άσε βρήκα. Σήμερα διάβαζα ότι είχαμε στα υπόψιν ένα Νιγηριανό, τον οποίο παρακολούθησε άνθρωπος της ομάδας (Κιντής; Παυλόπουλος; και οι δύο; άλλος;) και τον απέρριψε. Ο παίκτης αυτός κλήθηκε στην Εθνική Νιγηρίας...

br fun_atic είπε...

@ Ακραιφνή

Αν και με συνέδεσες με Κάϊρο, η επιθυμία σου ικανοποιήθηκε άμεσα!!!

ΑκραιφνήςΠΑΝΙΩΝΙΟΣ είπε...

Σχετικά πάλι με το αντικαπνιστικό μένος, και περί παθητικού καπνίσματος, θέλω να προσθέσω πως έρευνες κάνουν και άλλοι, και είχα διαβάσει πρίν από πάρα πολύ καιρό (αλλά το θυμάμαι διότι με
συμφέρει), πως για να πάρει στα πνευμόνια του τον καπνό 1 (ενός) τσιγάρου ένας παθητικός καπνιστής, θα πρέπει να είναι κλεισμένος σε ένα δωμάτιο με 5 καπνιστές που θα καπνίζουν συνεχώς για 4 ώρες!
Μ' αυτό δέν θέλω να ισχυριστώ πως δέν τρέχει τίποτα άν το κάπνισμά μας ενοχλεί εκείνους που δέν καπνίζουν, ή ότι δέν μπορεί να τους προκαλέσει και προβλήματα π.χ. σε ασθματικούς κ.λ.π. Απλώς θέτω έναν προβληματισμό για την "αδιαμφισβήτητη ορθότητα" του επιχειρήματος πως το κάπνισμα θέτει σε κίνδυνο την υγεία των παθητικών καπνιστών. Είδα χθές σε μιά εφημερίδα το φοβερό "600 άτομα το χρόνο σκοτώνει το παθητικό κάπνισμα στην Ελλάδα". Εγώ δέν το πιστεύω με τίποτα.

br fun_atic είπε...

Έλα ρε συ.Το ξέρεις και το ξέρω ότι βλάπτει. Όλοι εσείς που καπνίζετε είστε τυχεροί γιατί μπορείτε πλέον να το κόψετε πανεύκολα. Το κάπνισμα έχει απαγορευτεί παντού και αυτό είναι τεράστια βοήθεια. Ρώτα κι εμένα που όλοι στο περιβάλλον μου κάπνιζαν όταν ξεκίνησα την προσπάθεια...
Οι μελέτες δεν μπορούν να πείσουν κανέναν. Άλλωστε για κάθε πράγμα υπάρχουν 1.000.000 αντίθετες μελέτες. Είναι καθαρά θέμα συνείδησης, απόφασης και χαρακτήρα.
Σου λέω πάντως πως αν η σπυρομέτρηση ήταν κακή όπως στους μπροστινούς μου και με παρέπεμπαν σε πνευμονολόγο θα είχα πέσει να πεθάνω...